Una troballa inesperada

DVD sobre l'HMS Victory
Un dia, remenant el fons de DVD de la biblioteca, vaig tropar aquest, amb el títol "In memoriam Austin Farrar, 1913-2004". I em va encuriosir que la fotografia de coberta no fos el retrat d'aquest bon home anglès, Austin 'Clarence' Packard Farrar, dissenyador i constructor de iots, sinó la de l'HMS Victory restaurat a Portsmouth, UK. 

Amb molta curiositat, li vaig donar al play d'aquest DVD... i  el resultat va ser trobar dues joies de 30 minuts aproximadament cadascuna.

Un és el tour guiat pel HMS Victory... els meus ulls brillaven amb les explicacions de cadascun dels ponts dels vaixell, dels canons, del camarot de Lord Nelson, ho estava veient per dins!! I ben explicat!! Quan, ja fa uns quants anys, el vaig visitar no el vaig poder veure per dins per manca de temps..., I aquí em teniu, veient-lo sencer en DVD, fantàstic. 

I com a premi, l'altre vídeo es el de la construcció, pas a pas, del cúter construït a Norfolk per al HMS Victory, dissenyat per Farrar. Molt ben fet, es pot apreciar el treball lent i minuciós del mestre d'aixa i els seus joves ajudants. Un luxe, tot una lliçó de construcció naval en fusta, també de la construcció dels rems i les veles. Estic molt agraïda a la Society for Nautical Research per aquest entretingut i interessant DVD.

Si el voleu veure només cal que ens el demaneu!